CintaHati MamaBaba

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

CintaHati MamaBaba

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

CintaHatiMamaBaba

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, July 21, 2011

:: Ishraqi & hobi-hobi ::

Assalamualaikum... selamat malam buat semua, moga nikmat kesihatan yang dianugerahkan ini dapat kita kecapi hingga akhirnya.. aminn...

Entry saya untuk kali ini just nak berkongsi hobi saya & sekadar memahatkan ia di sini...mungkin suatu hari nanti,bila dah besar dan sekiranya blog ini masih wujud,bolehlah saya mengimbau kembali sejarah kehidupan saya di zaman kanak2 ni kan..hihi.. mesti lucu ja bila diingat kembali..
Saya ni masih kekanak yang bakal menjangkau usia 1 tahun 3 bulan pada 29 Julai nanti.. so sekarang ni saya suka tiru je apa yang saya nampak didepan mata.. ni kira hobi la kan.. sebab pantang je ada saya akan buat...
okeh... di bawah ni saya selitkan hobi2 saya bersama2 bukti yang ada..hihi...

* Suka tiru cara baba jalan...
Awal2 dulu saya selalu tengok baba jalan tangan letak belakang, pastu apa lagi saya tiru la.. rasa macam bos je jalan macam ni kan.. hihi...

* Suka tolong mama menyapu sampah..
pantang nampak penyapu & penyodok, saya akan buat macamana saya nampak mama saya buat..
.

* Suka tiru hobi mama... "pukul gambo (kata org negeri kelahiran saya,trg)"..
konon2 nak "pukul" gambo la.. leh tunjuk aksi & cara ja..tapi tak pandai lagi nak "pukul"nya... *_*

* Suka sangat selongkar purse mama & wallet baba...
kadang2 kalau saya menangis mamababa akan bagi purse mama @ wallet baba, terus saya akan diam.. tapi kenapa ye saya suka main purse mama @ wallet baba?? hihi.... bila dah ada di tangan saya, saya akan keluar & selerakkan apa yang ada dalam purse mama ....

*Suka panjat segala apa yang ada di sekeliling yang boleh panjat..
tapi yang paling saya suka panjat memanjat adalah katil,tangga & rak tv.. di teratak baru ni ada rak TV & katil ja.. so mamababa letih la nak kepong saya supaya tak boleh panjat rak tu... mamababa saya heran, sofa yang ada trang tang tang tu tak plak saya panjat memanjat.. kata mama, sib baik teratak baru ni tak dak tangga..kalau tidak, poning mamababa dibuatnya...huhu

* Suka menulis...
Konon2nya nak menulis la macamana saya tengok mamababa tulis.. mama dah belikan saya board yang leh tulis & padam tu.. di samping tu mama juga ajar saya pegang pen yang betul dan cara menulis.. so pantang saya jumpa pen dan kertas je saya akan menulis..konon
je la sbb tak keluar dakwat pun sebab saya pegang pen pun tak betul lagi..kihkih


* Suka dengan binatang2 yang jinak.. ikan ke, kucing ke @ apa2 binatang yang saya nampak..
Saya ni pantang tengok kucing... hehe.. rasa nak kejar2 ja kucing tu.. sekarang ni baba bela ikan, so selalula saya menziarahi "zoo ikan" baba tu... *_*


* Suka senyum..
yeahhh... saya suka sangat senyum @ gelak... thahla hati rasa tenang ja boleh sedekahkan senyuman pada sesiapa saja yang saya jumpa.... T___T

Haaa.... panjang lebar cerita tentang hobi saya ni kan...
oklah sampai di sini dulu... mata saya pun dah ngantuk ni... bye bye..
good nite!!!

No comments:

Post a Comment