CintaHati MamaBaba

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

CintaHati MamaBaba

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

CintaHatiMamaBaba

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, July 5, 2011

::Ishraqi & Nurseri ::

Selamat pagi semua...

Pagi ni saya bangun dengan cerianya... tiap pagi hari bekerja mamababa akan hantar saya ke nurseri norizan, di bawah bangunan Jabatan Akauntan Presint 2...
Awal2 dulu saya asyik nangis je, mama hantar nangis, mama datang ambil pun saya nangis sebab saya tak biasa dengan ramai orang..thahla kenapa??mungkin saya takut, mungkin juga fobia, atau mungkin saya sedih sebab saya tak dapat perhatian sepenuhnya sepanjang seharian di nurseri..maklumla dulu di rumah ma saya hanya berkawan dengan najihah jer.. ma jaga saya & najihah jer,tiap masa ma ada di sebelah kami.. so saya sangatlah manja...
tapi sekarang,di nurseri saya dijaga oleh cikgu wawa & cikgu aimi bersama ramai kawan2 yang lain..
Mamababa selalu ingatkan saya :
"Sayang mamababa Ishraqi... sekarang ni kita dah pindah.. mamababa hantar Ishraqi ke nurseri, bukan lagi di rumah ma tau...jadi, Ishraqi sayang kena jaga diri, jangan manja2, berdikari sendiri, jadi anak soleh mamababa ye, jangan nakal2"

sambung mamababa lagi :
di nurseri :
cikgu wawa tak boleh la nak memberikan sepenuh perhatian pada saya..
cikgu wawa tak boleh sentiasa di tepi saya...
cikgu wawa tak boleh nak manja2 kan saya..
SEBAB cikgu wawa juga ada tugasan lain & nak uruskan kawan2 saya yang lain..
jadi saya kena faham itu semua...
Tapi yang pastinya 2 minggu pertama di nurseri saya banyak menangis daripada bermain dengan kawan2... sebab agak memakan masa la saya nak serasikan diri di tempat baru... lagi pula saya rindukan ma & najihah.. huhu...

Mamababa selalu susah hati pikirkan saya, mamababa selalu doakan saya semoga saya cepat2 dapat membiasakan diri di tempat baru dan tak menangis lagi... maaf ye mamababa, sebab Ishraqi dah buat mamababa susah hati....

Untuk minggu ketiga ni.. Alhamdulillah.. mamababa happy bila hantar dan ambil saya sebab saya dah tak nangis lagi macam dulu.. saya dah dapat biasakan diri.. dan cikgu wawa ada bagitau mama: "Ishraqi dah pandai main dengan kawan2 dan dah lalu makan.. makan pun banyak sekarang ni"

Ya mamababa...
Ishraqi dah main dengan kawan2..
Ishraqi dah tak duduk diam macam dulu lagi...
Ishraqi dah makan dengan banyaknya...
Ishraqi dah tak biarkan kawan2 aniaya Ishraqi lagi...

Apa2pun saya tak boleh lupa, apabila belakang saya digigit oleh sorang kawan ni yang kejenya suka menggiiiiiiigit orang.. tapi sekarang kawan tu dah kena pindah bilik sebab dah ramai jadi masgsanya termasuklah saya.. huhu...
Itulah antara pengalaman pahit saya sepanjang 3 minggu berada di tempat baru...

* Pic kenangan bersama babamama berhampiran perkarangan parking nurseri...
TQ mamababa..Ishraqi sayang mamababa...


Ok jumpa lagi.... ilalliqa'....

No comments:

Post a Comment